Polityka bezpieczeństwa łańcucha dostaw
Intemo S.A. jako wieloletni dostawca formowania wtryskowego tworzyw sztucznych na zlecenie dla różnych gałęzi przemysłu, prowadzi produkcję i sprzedaż wyrobów z tworzyw sztucznych zgodnie z najwyższymi standardami produkcji, uczciwości i rzetelności dzięki swojej szczupłej organizacji i stosowaniu inicjatyw klientów.
Polityka ta przedstawia nasze podejście w całym logistycznym łańcuchu tworzenia wartości i etyki zamówień, i należy ją czytać w połączeniu z naszą Polityką Antykorupcyjną, Polityką Zapobiegania Pracy Dzieci, Regulaminem Przeciwdziałania Mobbingowi, Dyskryminacji i Wykorzystaniu Seksualnemu, Polityką Ochrony Danych Osobowych oraz kodeksami postępowania i traktować ją również jako realizację strategii logistycznej.
Świadomi tego, że wybór odpowiedzialnych dostawców jest kluczowy dla prowadzenia naszej działalności zorientowanej na zrównoważony rozwój, oczekujemy od swoich dostawców przestrzegania tych podstawowych zasad oraz zastrzegamy, iż nie nawiązujemy relacji biznesowych z podmiotami, które działają w sposób niezgodny z nimi.
Naszym celem jest pełna ochrona pracowników, nieruchomości, informacji, reputacji i aktywów klientów przed potencjalnymi zagrożeniami w łańcuchu dostaw oraz rozwój trwałych relacji biznesowych.
Aby to osiągnąć będziemy:
- Oceniać dostawców i podwykonawców, aby upewnić się, że spełniają oni wymagania dotyczące naszego bezpieczeństwa, jakości i środowiska.
- Upewniać się, że nasi dostawcy są traktowani zgodnie etyką biznesową w sposób otwarty i przejrzysty.
- Administrować wszystkimi umowami w zakresie łańcucha dostaw oraz aktywnie zarządzać i monitorować wykonawstwo z kluczowych umów.
- Weryfikować środki transportu przed załadunkiem i nadzorować z pełną odpowiedzialnością załadunek.
- Zarządzać i zapewniać skuteczny nadzór i kontrolę materiałów i sprzętu poprzez systematyczną weryfikację problemów i zwrotów i redukowanie nadwyżek materiałowych i sprzętu w odpowiednim czasie.
- Reagować na potrzeby i oczekiwania klienta poprzez terminową i zgodną z wymaganiami realizację wysyłek.
- Ustanawiać oraz wdrażać procedury rekrutacji i rozwiązania stosunku pracy.
- Przeprowadzać ewidencję czasu pracy zatrudnionych pracowników.
- Monitorować newralgiczne wejścia/wyjścia, miejsca załadunku i rozładunku, obejmując wszystkie obiekty i przeprowadzać okresowe kontrole w zakresie bezpieczeństwa na terenie spółki.
- Podejmować działania mające na celu bezpieczeństwo informacji i ochronę aktywów, w tym własności klienta przed nieuprawnionym dostępem, zniszczeniem, bądź modyfikacjom.
- Regularnie identyfikować zagrożenia, oceniać ryzyko i zarządzać ryzykiem w celu wdrożenia mechanizmów kontrolnych i działań łagodzących konsekwencje ryzyka w procesach włączonych do łańcucha dostaw.
- Skutecznie zgłaszać i rejestrować wszelkie incydenty, zagrożenia i niezgodności, na jakie narażeni są ludzie, nieruchomości, własność klienta, poufne informacje i reputacja firmy.
- Upewniać się, czy nasze zdolności reagowania w sytuacjach awaryjnych są odpowiednie do reagowania na niebezpieczeństwa i regularnie testować skuteczność tej reakcji poprzez kontrolowane ćwiczenia.